Słowniczek reklamowy
Czego się dowiesz
Dowiedz się, co oznaczają popularne terminy i inicjały reklamowe. Aby zapoznać się z terminami specyficznymi dla Klaviyo, zapoznaj się z naszym glosariuszem Klaviyo lub z terminami technicznymi, zapoznaj się z naszym glosariuszem technicznym.
AA
Testy A/B: metoda porównywania różnych opcji w celu określenia, która z nich jest najbardziej skuteczna w osiąganiu celu (takiego jak otwarcia, kliknięcia lub zakupy). Na przykład marketingowiec może testować A/B dwa tematy wiadomości, aby sprawdzić, który z nich osiąga większy wskaźnik wyświetleń wiadomości lub przetestować ofertę 30% i 50% zniżki, aby zobaczyć, która z nich prowadzi do większego zysku.
średnia wartość zamówienia: oznacza średnią wartość zamówienia, czyli średni wydatek klienta w sklepie na pojedyncze zamówienie.
Przypisanie: źródło klienta lub zakupu. Na przykład, czy to zamówienie o wartości 50 USD zostało przypisane do reklamy na Facebooku, wiadomości e-mail, SMS-a czy organicznego wyszukiwania w Google? Bardziej zaawansowane modele rozróżniają atrybucję pierwszego kontaktu (pierwsze zaangażowanie, jakie klient miał z Twoją firmą) i atrybucję ostatniego kontaktu (ostatnie przed zakupem).
BB
B2B: skrót od business to business. Opisuje firmy, które sprzedają innym firmom (a nie indywidualnym konsumentom). Klaviyo jest firmą B2B, ponieważ sprzedajemy oprogramowanie innym firmom.
B2C: skrót od business to consumer. Opisuje firmy, które sprzedają konsumentom (w przeciwieństwie do innych firm). Chubbies jest firmą B2C, ponieważ sprzedaje krótkie spodenki konsumentom.
Bootstrapped: firma bootstrapped działa w oparciu o początkowe wkłady założycieli i przychody / przychód wygenerowany później przez firmę. Firma może również zaciągnąć dług od banków lub dostawców w celu sfinansowania działalności bez rezygnacji z kapitału własnego. W przeciwieństwie do tego, firma finansowana przez venture sprzedaje kapitał za gotówkę i może działać ze stratą, jednocześnie zwiększając wydatki marketingowe i inne.
wskaźnikodbić : odsetek odwiedzających witrynę, którzy opuszczają ją po obejrzeniu tylko jednej strony, potencjalnie wskazując na brak zainteresowania. marketingowiec zazwyczaj dąży do zminimalizowania wskaźnika odbić .
ambasador marki: osoba posiadająca formalną relację z firmą, która promuje tę firmę online lub offline. wynagrodzenie ambasador marki może mieć formę płatności lub darmowych produktów.
CC
CAC: oznacza koszt pozyskania klienta, czyli ile kosztuje (potencjalnie poprzez reklamę skierowaną do wielu osób) pozyskanie jednego płacącego klienta. Znany również jako koszt pozyskania (CPA).
kanał: Ten termin może być trudny do opanowania, ponieważ jest używany na wiele sposobów. W handlu detalicznym jednym z powszechnych zastosowań są areny, na których sprzedawane są towary. Na przykład możesz sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem dwóch kanałów: witryny internetowej i sklepów stacjonarnych. Inne powszechne użycie tego słowa odnosi się do różnych metod marketingowych. Na przykład Twoim kanałem marketingowym może być płatne wyszukiwanie, wyszukiwanie organiczne, e-mail i przesyłka reklamowa.
wartość życiowa klienta: oznacza wartość życiową klienta lub kwotę, którą klient wyda przez cały czas. Na przykład, jeśli Twoja wartość życiowa klienta wynosi 100 USD, a średnia wartość pierwszego zamówienia wynosi 30 USD, możesz czuć się komfortowo, mając CAC w wysokości 30 USD (patrz wyżej), nawet jeśli stracisz pieniądze na pierwszym zamówieniu.
COGS: oznacza koszt sprzedanych towarów. Podczas gdy spojrzenie na całkowity wygenerowany przychód / przychód jest ważne, ważne jest również, aby zrozumieć, ile kosztowało firmę wyprodukowanie lub zakup tych produktów. Na przykład, jeśli wyprodukowanie każdego gadżetu kosztuje 2 USD, a sprzedałeś ich 3000, twoje koszty ogólne sprzedaży wynoszą 6000 USD.
Kohorta: oparta na czasie grupa klientów lub odwiedzających stronę internetową. Na przykład klienci, którzy dokonali zakupu po raz pierwszy w lutym 2019 r., stanowią określoną kohortę. Kohorty są przydatne do porównywania zachowań różnych grup klientów w czasie. Na przykład, patrząc wstecz, średnia liczba zamówień na klienta w ciągu 12 miesięcy dla twoich kohort z kwietnia, maja i czerwca 2018 r. może wynosić 1,8, 1,2 i 1,9. Następnie zbadaj, dlaczego kohorta majowa zachowywała się zupełnie inaczej niż kohorty kwietniowa i czerwcowa.
konwersja: nakłonienie członka grupy do podjęcia pożądanego działania, takiego jak zapisanie się na listę mailingową lub zakup produktu na stronie internetowej. Powszechnie używany jako "wskaźnik konwersji" w odniesieniu do skłonienia pewnego odsetka odwiedzających witrynę do dokonania zakupu.
CPA: skrót od cost per acquisition, czyli ile kosztuje reklama (potencjalnie skierowana do wielu osób) w celu pozyskania jednego płacącego klienta. Znany również jako koszt pozyskania klienta (CAC).
CPL: skrót od cost per lead. Jeśli firma płaci za reklamę w modelu CPL, płaci za każdym razem, gdy potencjalny klient podaje swoje dane kontaktowe (w przeciwieństwie do, powiedzmy, CPC, gdzie płaci za każdym razem, gdy ktoś kliknie w reklamę). Najczęściej używane w przypadku droższych produktów o dłuższym cyklu sprzedaży lub dla marek, które chcą pozyskać subskrybentów bloga.
CPM: oznacza koszt za tysiąc (dosłownie: koszt za milę). Używane w reklamie w odniesieniu do tego, ile firma płaci za 1000 wyświetleń, co oznacza wyświetlenie reklamy 1000 razy. (M = 1,000 w cyfrach rzymskich. W dokumentach finansowych, $1MM = jeden milion dolarów, ponieważ 1,000 x 1,000 = 1,000,000).
Kreatywny: Gdy firma tworzy zawartość strony internetowej, wiadomości lub reklamy, "kreatywny" może być używany jako rzeczownik odnoszący się do tekstu (słów) i obrazów: "Czy kreacja jest gotowa na kampanię z okazji Dnia Pamięci?".
CRO: skrót od wskaźnika konwersji optymalizacji, który polega na wprowadzeniu zmian w witrynie w celu zwiększenia wskaźnika, w którym odwiedzający podejmują pożądane działanie (zazwyczaj dokonują zakupu).
CTA: skrót od wezwanie do działania (CTA). W SMS/MMS, e-mailu, reklamie lub stronie internetowej, wezwanie do działania jest językiem, który próbuje skłonić odbiorcę/czytelnika/odwiedzającego do zrobienia czegoś konkretnego. Na przykład przycisk "Kup teraz" w wiadomości e-mail jest wezwaniem do działania.
wskaźnik klikalności: oznacza wskaźnik klikalności. Używany do reklam, wiadomości SMS/MMS i e-mail. W przypadku reklamy wskaźnik klikalności to zazwyczaj liczba kliknięć podzielona przez liczbę wyświetleń. W przypadku wiadomości e-mail i wiadomości tekstowych wskaźnik klikalności to liczba kliknięć podzielona przez liczbę otwartych wiadomości. (Ważne jest, aby pamiętać, że wskaźnik kliknięć jest innym terminem i jest obliczany jako liczba kliknięć podzielona przez liczbę dostarczonych wiadomości. Kluczowe jest wyjaśnienie, co ludzie mają na myśli, gdy mówią o kliknięciach).
DD
Reklama displayowa: reklama displayowa, znana również jako baner reklamowy, jest formą reklamy płatnej online, która jest zazwyczaj zaprojektowanym obrazem lub zdjęciem i tekstem. Widzowie mogą następnie kliknąć na obrazek z promocją, aby zostać przeniesionym na odpowiednią stronę docelową.
DTC: skrót od sprzedaży bezpośrednio do konsumenta (D2C), co oznacza sprzedaż bezpośrednio do klienta. Zwykle używany w odniesieniu do sprzedaży za pośrednictwem własnego sklepu internetowego firmy. Znany również jako D2C. Tradycyjnie większość marek B2C (np. Tide z P&G) koncentrowała się na uzyskaniu lokowania w kanałach kontrolowanych przez inne firmy, takich jak sklepy detaliczne. Marki natywne cyfrowo (np. Outdoor Voices) zaczynały od zera jako firmy DTC i tworzyły bezpośrednie relacje ze swoimi klientami.
Dropship: metoda realizacji sprzedaży detalicznej, w której sklep sprzedaje produkt, którego nie przechowuje w magazynie, ale zamiast tego wysyła go bezpośrednio do kupującego od strony trzeciej. W ten sposób sprzedawca nigdy nie wchodzi w bezpośrednią interakcję z produktem.
EE
Pozyskane media: reklama i opublikowane treści, za które nie płacisz ani których sam nie tworzysz. Zamiast tego "zarabiasz" je od osób takich jak dziennikarze, klienci i osoby mające wpływ na społeczność media. Wywiad w Dobre Morning America i tweet od klienta to przykłady zdobytych media. Ale publikowanie informacji o swoim produkcie na własnym blogu nie jest zarabianiem na media - to są media własne.
EBITDA: oznacza zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją i umorzeniem. Na przykład, jeśli firma ma przychody w wysokości 100 000 USD i wydaje 100 000 USD na koszty towarów, wysyłki, marketingu, koszty ogólne itp. oraz odsetki, całkowity zysk wyniesie zero. Jeśli 10 000 USD z tych wydatków to odsetki od pożyczki (a podatek, amortyzacja i amortyzacja wynoszą zero), wówczas EBITDA firmy wyniesie 10 000 USD.
FY: oznacza rok podatkowy. Przykład: FY19 = rok podatkowy 2019. Firma może rozpocząć i zakończyć swój rok obrotowy w cyklu, który różni się od roku kalendarzowego. W razie wątpliwości pytaj - Czarny Piątek może być dla nich częścią Q2.
GG
Google dane analityczne: znany również jako GA, Google dane analityczne jest szeroko stosowanym systemem do śledzenia działań, które mają miejsce na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej. Na przykład, GA jest domyślnym miejscem, do którego udaje się wielu marketingowców, aby zobaczyć liczbę odsłon (patrz poniżej) na dzień lub konwersję na dzień. Inne usługi, z których firmy detaliczne mogą korzystać w tym celu, to Adobe dane analityczne (dawniej Omniture).
Zysk brutto: przychody / przychód minus COGS (patrz wyżej). Nie uwzględnia kosztów marketingu ani kosztów ogólnych, a jedynie bezpośrednią robociznę i materiały zaangażowane w tworzenie produktu. Jeśli wyprodukowanie etui na telefon komórkowy kosztuje 4 USD i sprzedajesz je za 12 USD, zysk brutto wynosi 8 USD. (Jeśli oglądasz Shark Tank, być może zauważyłeś, że Rekiny często pytają o marżę brutto, która wynosi: (przychody / przychód: tryby)/przychody / przychód. W tym przykładzie byłoby to: ($12-$4)/$12= 66,6%
GWP: oznacza prezent przy zakupie. Gdy klient coś kupi (lub wyda określoną kwotę), otrzyma coś jeszcze gratis. Często spotykany w branży kosmetycznej.
Wys.Wys.
Obraz bohatera: duży nagłówek lub baner u góry strony internetowej.
II
Influencer marketing: szeroki termin, który obejmuje angażowanie głośnych i wpływowych osób w orbicie firmy do promowania ich produktów. Zaangażowanie to może być płatne, bezpłatne lub w zamian za darmowe produkty.
KK
słowo kluczowe: jest to termin, który pojawia się w kilku różnych kanałach marketingowych, w tym SEO i PPC. Odnosi się do terminu, który ktoś może wpisać w Google, szukając produktu lub odpowiedzi. Istnieją dwa rodzaje słów kluczowych: markowe i niemarkowe. Branded odnosi się do sytuacji, gdy używane jest słowo kluczowe z nazwą marki (Klaviyo marketing e-mailowy), podczas gdy non-branded nie ma modyfikatora marki ("marketing e-mailowy").
kluczowy wskaźnik efektywności (KPI): oznacza kluczowy wskaźnik efektywności (KPI). Jest to metryka, którą firma zidentyfikowała jako mającą szczególne znaczenie dla pomiaru jej wyników. Przykładowy marketingowy kluczowy wskaźnik efektywności (KPI): ruch na stronie, czas na stronie, średni czas trwania sesji.
LL
strona docelowa: strona internetowa zaprojektowana w celu przyjmowania odwiedzających, którzy pochodzą z określonego źródła (na przykład konkretnej reklamy na Facebooku) lub w określonym celu. Strona może, ale nie musi być częścią głównej strony internetowej sklepu. Zazwyczaj minimalizuje rozpraszanie uwagi, powtarza język źródła i ma na celu skłonienie odwiedzającego do podjęcia pojedynczego, dobrze zdefiniowanego działania, takiego jak podanie adresu e-mail / numeru telefonu lub dokonanie zakupu.
Cykl życia: etapy relacji między konsumentem a firmą, od odkrycia firmy po raz pierwszy do idealnego stania się stałym nabywcą i zwolennikiem. Cykl życia klienta to framework, który pomaga marketingowcowi wchodzić w interakcje z różnymi klientami w odpowiedni sposób.
MM
Merchandiser: rola najczęściej spotykana w większych firmach detalicznych. Chociaż opisy mogą się różnić w zależności od firmy, często merchandiser produktu koncentruje się na asortymencie produktów, cenach, promocjach i zapasach, podczas gdy merchandiser strony internetowej koncentruje się na tym, jak produkty są reprezentowane na stronie internetowej za pomocą obrazów, tekstu i doświadczenia użytkownika.
OO
Organiczny: ruch organiczny na stronie internetowej odnosi się do odwiedzin, które pochodzą od osób szukających czegoś za pomocą wyszukiwarki, a następnie klikających niepłatne ("organiczne") wyniki. Na przykład, jeśli ktoś wyszukał "marketing SMS-owy ideas" i kliknął wynik wyszukiwania dla wpisu na blogu Klaviyo, wizyta ta zostałaby uznana za organiczną. Jeśli natomiast dana osoba kliknie reklamę Klaviyo, zostanie to uznane za ruch płatny.
marketing omnikanałowy: omnichannel odnosi się do wielokanałowego podejścia do sprzedaży, które zapewnia klientowi zintegrowane doświadczenie zakupowe. Klient może dokonywać zakupów online z komputera stacjonarnego lub urządzenia mobilnego, przez telefon lub w sklepie stacjonarnym, a doświadczenie będzie płynne.
Marketing własny: podejście do marketingu, w którym firma koncentruje się strategicznie na kanałach, które kontroluje (w tym na swojej stronie internetowej, e-mailu /SMS i aplikacji, jeśli dotyczy), wykorzystując posiadane dane w celu tworzenia i wzmacniania relacji z klientami. Doświadczenia stworzone z tym Duńczykiem są kluczowe dla ogólnego sukcesu. Przeciwna strategia może polegać w dużej mierze na sprzedaży za pośrednictwem Amazon, zachęcaniu do zakupów za pośrednictwem reklam Google lub Meta lub korzystaniu z danych pochodzących ze źródeł zewnętrznych w celu ułatwienia tych działań marketingowych.
Własne media: Opublikowane treści, które firma utworzyła w kanałach, które kontroluje, w tym na swojej stronie internetowej, w aplikacji i własnych kanałach społecznościowych media.
PP
5 P: odnosi się do produktu, ceny, ludzi, miejsca i promocji. Model pozwalający zrozumieć kluczowe elementy marketingu: co sprzedajesz, ile to kosztuje konsumenta, komu to sprzedajesz, gdzie to sprzedajesz i jak zachęcasz ludzi, aby się o tym dowiedzieli i to kupili.
P& L: oznacza zyski i straty. P&L to sprawozdanie finansowe, które zawiera przegląd Twoich przychodów, wydatków i kosztów zgromadzonych w określonym czasie (np. w kwartale lub roku podatkowym).
Płatne media: publikowane treści, za które firma zapłaciła: reklamy, treści, za których promocję zapłaciła, treści tworzone przez płatnych influencerów.
PPC: oznacza płatność za kliknięcie. W tym modelu reklamowym firma płaci za każde kliknięcie reklamy. Powszechnie używane w odniesieniu do Google Ads.
persona: przemyślany i dobrze uzasadniony model, który odzwierciedla typ klienta, któremu firma często sprzedaje. Może zawierać szczegóły, które malują obraz ich codziennego życia, wartości i preferencji.
Wyszukiwarka produktów: porównywarka edukacyjna lub ankieta czasami używana na stronie internetowej, która może pomóc klientowi znaleźć odpowiedni dla niego produkt.
RR
ROAS: oznacza zwrot z wydatków na reklamę. Jeśli wydasz 300 USD na reklamy na Facebooku i zarobisz 1500 USD, Twój ROAS wyniesie 5 (lub 500%). Innymi słowy, przynosisz 5 USD przychodu za każdy 1 USD wydany na reklamę na Facebooku. Przydatne do porównywania jednego kanału marketingowego z innym lub wieloma kampaniami.
zwrot z inwestycji: oznacza zwrot z inwestycji.
Wskaźnik RFM: odnosi się do częstotliwości, częstotliwości, wartości pieniężnej. Jest to model marketingowy, który podkreśla trzy atrybuty klienta: Jak dawno temu dokonali zakupu? Jak często dokonywali zakupów? Ile wydali? Wskaźnik RFM jest przydatny do myślenia o tym, jak segment odbiorców.
retargetowanie: retargetowanie behawioralne (znane również jako remarketing behawioralny lub po prostu jako retargetowanie) to forma reklamy targetowanej online, w której reklamy są kierowane do konsumentów na podstawie ich wcześniejszych działań, takich jak odwiedzanie witryny internetowej lub przeglądanie określonego produktu w tej witrynie.
SS
segmentacja: sposób grupowania odbiorców na mniejsze grupy w oparciu o wspólne cechy lub zachowania, często w celu komunikowania się z nimi w sposób ukierunkowany na tę cechę lub zachowanie. Wspólny segment może obejmować nabywców po raz pierwszy lub VIP-ów.
SEM: oznacza marketing w wyszukiwarkach. SEM to ogólny termin określający reklamę w wyszukiwarkach. SEM łączy w sobie dwa rodzaje marketingu opartego na wyszukiwaniu, optymalizację pod kątem wyszukiwarek i reklamy płatne za kliknięcie. W Google istnieją inne rodzaje reklam, takie jak reklamy displayowe i YouTube, ale sąsiadują one z SEM.
SEO: oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Odnosi się do metod, które firma może wykorzystać do aktualizacji własnej witryny (lub uzyskania linków powracających do jej witryny z innych witryn), aby poprawić sposób i miejsce wyświetlania w organicznych wynikach wyszukiwania. Zmiany mogą być widoczne lub niewidoczne dla odwiedzających witrynę.
SG& A: oznacza koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne . Marketing mieści się tutaj, podobnie jak większość innych wydatków niezwiązanych bezpośrednio z wytwarzaniem produktów lub świadczeniem usług.
SKU: wymawiane jako "skew", jest to skrót od " stock keeping unit". Odnosi się on do unikalnego kodu identyfikacyjnego konkretnego produktu. Numer SKU może również zawierać określone informacje identyfikacyjne. Sklep może powiedzieć: "Mamy 3000 SKU", co oznacza 3000 pojedynczych produktów. Zwróć uwagę, że niebieski sweter z dekoltem w szpic w rozmiarze S może mieć inny numer SKU niż ten sam sweter w rozmiarze M.
Dowód społeczny: dowód na to, że inne osoby miały dobre doświadczenia z daną firmą, usługą lub produktem. Opinie klientów strategicznie umieszczone na stronach internetowych, w reklamach lub wiadomościach e-mail są powszechną formą dowodu społecznego i mogą zwiększyć wskaźnik konwersji.
TT
śledzenie pikseli: kod dodawany do strony internetowej, który wysyła śledzenie informacji powrót do źródła. Na przykład, gdy firma reklamuje się za pośrednictwem Facebooka, ma możliwość dodania piksela śledzenia do swojej witryny. Wysyła on do Facebooka informacje o odwiedzających, którzy weszli na stronę za pośrednictwem reklamy, a następnie podjęli pożądane działanie. Dzięki tej technice silniki reklamowe Facebooka i Google mogą raportować moc i optymalizować wyniki (np. sprzedaż 1000 USD lub zebranie 5 potencjalnych klientów).
Transakcyjna: wiadomość wysyłana w ramach procesu zakupowego. Przykłady obejmują potwierdzenie zamówienia lub powiadomienie o wysyłce. Pamiętaj, że użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie transakcyjnych wiadomości SMS, ale nie musi wyrażać zgody na otrzymywanie transakcyjnych wiadomości e-mail.
Top le jek sprzedażowy: odnosi się do modelu marketingowego lejek sprzedażowy. "Top of the lejek sprzedażowy" odnosi się do konsumentów, którzy są na wczesnym etapie poznawania firmy i nie są jeszcze merytorycznie zaangażowani lub nie dokonali zakupu.
UU
Unikalni odwiedzający: używane również jako "unikalni odwiedzający witrynę" lub "unikalni", odnosi się do liczby różnych osób, które coś zrobiły. Na przykład, firma może mieć 10 000 odwiedzin strony internetowej w ciągu tygodnia, ale 3 500 unikalnych odwiedzających w tym czasie, ponieważ wielu z nich odwiedziło stronę więcej niż jeden raz. (Zobacz także Wizyty, poniżej).
Treści tworzone przez użytkowników: Znane również jako treści tworzone przez użytkowników (UGC). Od Curata: Wszelkie treści tworzone przez nieodpłatnych współpracowników współpracownik. Może zawierać wszystko, od zdjęć, filmów i postów na blogu po referencje i fora dyskusyjne. Treści generowane przez użytkowników są zazwyczaj tworzone lub przesyłane online, gdzie można je łatwo udostępniać.
parametr UTM: Tekst identyfikacyjny dodany do adresu URL, który pomaga w późniejszej atrybucji. (Nazwa metoda śledzenia UTM pochodzi od metody śledzenia UTM. Urchin został przejęty przez Google w 2005 roku i stał się Google dane analityczne). Przykład: www.XYZ.com?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=summer-sale
VV
Wizyty: wizyta to zapis działania osoby odwiedzającej Twoją witrynę. Ktoś, kto odwiedził witrynę trzy razy, wygenerowałby trzy wizyty, ale liczyłby się tylko jako jeden unikalny użytkownik.
YoY: oznacza rok do roku. Pomiar w celu śledzenia wzrostu. Użyj go, aby porównać wyniki z punktu w tym roku do tego samego punktu w zeszłym roku. Przykład: aby znaleźć wzrost r/r dla maja, użyj następującego wzoru: ((sprzedaż maj 2019 - sprzedaż maj 2018)/sprzedaż maj 2018)*100. Na przykład, jeśli sprzedaż w maju 2019 r. wyniosła 10 000 USD, a sprzedaż w maju 2018 r. wyniosła 5 000 USD, wzrost rok do roku wyniósłby ((10 000 USD - 5 000 USD)/5 000 USD)*100 = 100%.
YTD: skrót od year to date, odnoszący się do wyników od początku roku do chwili obecnej.
Dodatkowe źródła